Mors dag idag

Nu är det mors dag och jag har faktiskt glömt bort att gratta min mor. Jag brukar alltid ringa till henne på förmiddagen denna dag, men idag glömde jag det helt. Det var synd det för jag vet att hon tycker det är så roligt när jag ringer. Jag behöver inte skicka blommor eller baka tårta för det räcker så gott med ett telefonsamtal. Jag får väl ringa henne imorgon istället.
Kanske jag skall ta med henne på en lillsemester istället. Hon är lite äldre och börjar tycka det är jobbigt att resa bort hela veckor. Men, en liten resa till en trevlig svensk stad över en helg brukar vara populärt. En helg var vi i Uppsala och det var en mycket trevlig helg för oss. Staden är ju så vacker och jag kan tänka mig att det är fint där nu när det börjar vara sommar. När vi var där var det vinter och alla parker var alldeles vita av rimfrost. Det var ju vackert det också förstås, men nog är det vackrare när det är grönt. Kanske man skulle göra en liten tripp dit om några helger. Det är ju heller ingen konst att boka hotell i en såpass liten stad. Det brukar alltid finnas några rum lediga även om det är högsäsong.
Jag gick upp till slottet förra gången jag var där, men min mamma orkade inte riktigt med det. Det var heller inte så mycket att se där tycker jag. Det är inte speciellt vackert slott. Jag tycker däremot att Domkyrkan var urtjusig. Den är verkligen häftig att gå in i. Man känner sig ganska liten därinne och det blir verkligen en speciell sakral stämning i en så stor katedral.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0