Dags för semester

Nu börja äntligen jag närma mig min semester. Det skall bli så himla skönt för jag har varit strängt upptagen hela vintern och jag har jobbat så mycket. Jag har dels mitt vanlig jobb på ICA och där har jag jobbat över väldigt ofta och hoppat in när jag har varit ledig. Vi har haft lite problem med personalen och många har varit sjuka längre tid. Det är också några som har små barn och de har fått vara lediga för vård av sjuka barn länge. Sen har jag ställt upp extra i en idrottsklubb som tränare. Det är lite svårt att hinna med allt, men nu i sommar skall jag bara slappa och resa runt i Sverige.
Jag tänkte att jag skulle fara till Arvika denna gång faktiskt. Kanske inte bara Arvika men jag vill i alla fall starta semestern där tror jag. Jag har inte helt bestämt mig, men det luta åt att semestern börjar i Värmland. Jag har varit där någon gång tidigare och jag tycker för det första att landskapet är så vackert. Dessutom har jag hört att Arvika är en så härlig stad. Den ligger fint vid vattnet och det finns faktiskt en hel del att göra. Jag är mycket intresserad av hantverk och här finns en hel del mycket duktiga hantverkare. Här kan man också besöka den fabrik där de tillverkar de fina dukarna och tabletterna som är välkända genom att de används på Nobelmiddagen. Linnefabriken ligger i Klässbol en liten bit utanför Arvika.
Efter starten i Arvika kommer jag nog att fara söderut och besöka Karlstad och kanske Lidköping. Jag vet att det finns en hel del sevärda saker när man reser efter Vänerns östra strand och jag skall läsa på ordentligt för att lägga upp en bra rutt. Jag kommer inte att ta bilen för jag reser helt själv. Jag kommer att satsa på att resa med tåg och buss. Det är lite spännande det också. Jag tror att jag kommer att snedda västerut senare och ta mig ner till Helsingborg mitt i sommaren. Det kan vara kul om det är högsommarvärme för där finns så härliga havsbad. Jag har läst att Helsingborg skall vara den plats i Sverige som har de finaste baden. Vi får väl se om det stämmer. Dessutom finns det en hel del att se där och det jag främst tänker på är Sofiero slott. I vilket fall som helst kommer det att bli en spännande sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0